Helsesykepleier

Elever kan snakke med helsesykepleier om kropp, tanker & følelser, venner & familie, kjæreste, sex & prevensjon.

Helsesykepleier tilbyr kondomer, graviditetstest, klamydiatest, resept på p-stav, p-piller og hormonspiral, m.m. Helsesykepleier kan henvise videre til lege og psykolog/psykiatrisk sykepleier på Helsestasjon for ungdom. Helsesykepleier kan ha dialog med fastleger, og henvise videre til PPT eller andre instanser.

Kontortid på skolen

Kontortid på skolen Jåttå

• Mandag: 08:30 - 15:00
  • Tirsdag: 08:30 - 11:00
  • Torsdag: 08:30 - 15:00
  • Fredag: 08:30 - 15:00

Helsesykepleier har kontor i 2. etg ved elevtjenesten.
Drop-in eller etter avtale.

Kontaktinfo helsesykepleier

Birgit Alice Stokka
Helsenorge.no
E-post: birgit.alice.stokka@stavanger.kommune.no

Kontortid på skolen, avd. Hinna

Portrettbilde av Ingeborg Stangeland, helsesykepleier - Klikk for stort bilde
  • Mandag: 08:30 - 14:30

Drop-in eller etter avtale.

Helsesykepleier har kontor i bygg D, avd. Hinna. Til høyre når du kommer inn og helt i enden av gangen, og litt til venstre. Kontoret ligger ved klasserom 112.

Kontaktinfo helsesykepleier

Ingeborg Stangeland
Mobil: 911 37 281
E-post: ingeborg.stangeland@stavanger.kommune.no

Obs: ikke send sensitive personopplysninger på sms/e-post.

• Time hos helsesykepleier regnes som dokumentert fravær og teller ikke med i fraværsgrensen på 10%.
  • Tilbudet er gratis.
  • Helsesykepleier har taushetsplikt. Ved mistanke om mishandling i hjemmet eller alvorlig omsorgssvikt, har vi meldeplikt til barnevernstjenesten.

Helsestasjon for ungdom

Utenom trefftidene på skolen, kan du benytte deg av tilbudet på Helsestasjon for ungdom.
Adresse: Nytorget 1, 4012 Stavanger.

Helsestasjonslege

Helsesykepleier kan gi elever time hos helsestasjonslege for underlivsundersøkelse og innsetting/fjerning av p-stav og spiral.

Psykolog/psykiatrisk sykepleier på helsestasjon for ungdom

Elever kan etter samtale med helsesykepleier, henvises til psykolog/psykiatrisk sykepleier. De tilbyr korttidsoppfølging, ca. 6 samtaler ved lette til moderate psykiske helseplager.

Anbefalte lenker

Illustrasjon: Endre Hesthagen, Ung.no