Gratis sommerskole

Sommerskolen er et tilbud til deg som har stryk eller ikke vurdering (IV) til eksamen eller i standpunkt. Dette er en mulighet for deg som er elev i videregående skole, er tidligere elev eller lærling.

Når?

Sommerskolen 2021 starter torsdag 17. juni og avslutter med eksamen onsdag 30. juni. Du møter opp hver dag fra kl. 08.30 til 15.30, og får gratis frokost og lunsj med en times pause midt på dagen.

Hvor?

Sommerskolen holdes på Bryne videregående skole, Bergeland videregående skole og Karmsund videregående skole.

Hva kan du gjøre på Sommerskolen?

Sommerskolen gir deg en ny mulighet til å sikre deg karakter og vurdering i et fag som du mangler.

I år tilbyr vi undervisning i 16 ulike fag med fokus på mestring, læring og med mål om å stå på eksamen. Se hvilke fag du kan ta på Sommerskolen 2021.

Og det beste av alt; veldig mange lykkes med faget de tar på Sommerskolen.

Hvordan melder du deg på?

Påmeldingen til Sommerskolen 2021 er digital.

Les mer om Sommerskolen og meld deg på.

Hva er påmeldingsfristen?

• Fredag 28. mai for IV-elever (elever uten vurdering)
  • Fredag 4. juni for elever med stryk

Dersom du er usikker på om du får bestått karakter innen påmeldingsfristen, bør du likevel melde deg på!

Sommerskolen blir gjennomført i tråd med nasjonale smittevernregler.