Toppidrett og byggfag

Er du idrettsungdom som ønsker å trene samtidig som du tar videregående skole? Passer yrkesfag bedre enn studiespesialisering? Hos oss kan du kombinere begge deler.

Jåttå videregående skole tilbyr fra august 2020 toppidrett og TMT (talenter mot toppen) på utdanningsprogrammet bygg- og anleggsteknikk. Tilbudet er organisert i en klasse med 15 elevplasser totalt.

Toppidrettstilbudet gir idrettsinteresserte ungdommer mulighet til å kombinere idrettssatsing samtidig som de tar utdannelse innenfor bygg- og anleggsteknikk. De som velger toppidrettstilbudet går sammen med toppidrett idrettsfag og har 6 timer ukentlig trening i skoletiden. Jåttå har trenere på toppfotball og samarbeid med St. Svithun på hockey og håndball. Det er også mulighet for å tilrettelegge for andre idretter.

Talenter mot toppen (TMT) er et tilbud til de aller beste utøverne i sin idrett i sin årsklasse. Det er Olympiatoppen Sør-Vest som bestemmer hvilke elever som skal få tilbud om å være med i TMT.

TMT er et samarbeid med Olympiatoppen Sør-Vest, Rogaland Idrettskrets, Stavanger kommune, St Svithun vgs og Jåttå vgs. Det idrettsfaglige innholdet blir kvalitetssikret gjennom Olympiatoppen Sør-Vest og de enkelte særkretser. De som går på TMT får mulighet til å trene 6 timer per uke i skoletiden under ledelse av dyktige trenere og basistrenere.

For mer informasjon ta kontakt med:

Opptakskriterier og søknad