Byggfag med idrett

Er du idrettsungdom som ønsker å trene samtidig som du tar videregående skole? Passer yrkesfag bedre enn studiespesialisering? Hos oss kan du kombinere begge deler.

Jåttå videregående skole tilbyr topp-/breddeidrett og TMT (talenter mot toppen) på utdanningsprogrammet bygg- og anleggsteknikk. Tilbudet er organisert i en klasse på Vg1 og en klasse på Vg2 (tømrer), med 15 elevplasser per trinn.

Topp- og breddeidrett

Topp- og breddeidrettstilbudet gir ungdommer mulighet til å kombinere idrettssatsing samtidig som de tar utdannelse innenfor bygg- og anleggsteknikk. De som velger topp- eller breddetilbudet har 6 timer ukentlig trening i skoletiden. Jåttå har trenere på toppfotball og breddeidrett/basistrening. Det er også mulighet for å tilrettelegge for andre idretter.

Talenter mot toppen

Talenter mot toppen (TMT) er et tilbud til de aller beste utøverne i sin idrett i sin årsklasse. Det er Olympiatoppen Sør-Vest som bestemmer hvilke elever som skal få tilbud om å være med i TMT.

TMT er et samarbeid med Olympiatoppen Sør-Vest, Rogaland Idrettskrets, Stavanger kommune, St Svithun vgs og Jåttå vgs. Det idrettsfaglige innholdet blir kvalitetssikret gjennom Olympiatoppen Sør-Vest og de enkelte særkretser. De som går på TMT får mulighet til å trene 6 timer per uke i skoletiden under ledelse av dyktige trenere og basistrenere.